قوانین و مقررات
قوانین و مقررات دوبی مارکت کالا
کاربر گرامی لطفاً موارد زیر را جهت استفاده مناسب از خدمات دوبی مارکت کالا به دقت ملاحظه فرمایید.
ورود کاربران به وبسایت دوبی مارکت کالا هنگام استفاده از پروفایل شخصی، طرحهای تشویقی، ویدئوهای رسانه تصویری و سایر خدمات ارائه شده توسط دوبی مارکت کالا به معنای آگاه بودن و پذیرفتن شرایط و قوانین و همچنین نحوه استفاده از خدمات است. لازم به ذکر است ثبت سفارش نیز در هر زمان به معنی پذیرفتن کامل کلیه شرایط و قوانین دوبی مارکت کالا از سوی کاربر است. ضمنا توجه داشته باشید که شرایط و قوانین مندرج، جایگزین کلیه توافقها و قوانین قبلی تلقی میشود.
۱– تعاریف
مطابق قانون تجارت الکترونیک و به منظور شفاف سازی اطلاعات و برداشت مشترک از واژههای به کار رفته در توافقات ذیل الذکر، تعاریف کلمات مندرج در متن قوانین به شرح زیر تعریف میشوند:
- ۱-۱– فروشگاه: فروشگاه اینترنتی دوبی مارکت کالا به عنوان فروشنده.
- ۲-۱– سایت: وب سایت فروشگاه اینترنتی دوبی مارکت کالا به آدرس dubaimarketkala.ir.
- ۳-۱– محتوای سایت: کلیه اطلاعات منجمله قیمت، متن، عکس، فیلم و مشخصات فنی محصولات یا کلیه مقالات و اخبار درج شده در سایت و وبلاگ.
- ۴-۱– کاربر میهمان: هر فردی که از طریق اینترنت وارد سایت شده باشد، کاربر میهمان تلقی میشود.
- ۵-۱– عضو: هر شخص حقیقی که بنا بر مشخصات هویتی قابل استناد به عضویت سایت درآمده باشد، عضو تلقی میشود.
- ۶-۱– مشتری: کاربر یا عضوی که از سایت خرید مینماید.
- ۷-۱– سفارش: کالا یا کالاهایی که مشتری انتخاب و با تکمیل فرآیند سفارشگذاری در سایت، قصد خرید آنها را اعلام مینماید.
۲– شرایط انعقاد بیع برای خرید از سایت
مشابه محیط فیزیکی، در محیط الکترونیکی نیز هر گونه داد و ستدی که انجام میگیرد، نشان دهنده وقوع یک عقد یا قرارداد میباشد. عقد یا قرارداد مطابق ماده ۱۸۳ قانون مدنی عبارتست از اینکه «یک یا چند نفر در مقابل یک یا چند نفر دیگر تعهد بر امری نمایند و مورد قبول آنها باشد»؛ بر همین اساس قرارداد آنلاین نیز قراردادی است که از طریق «داده پیام» منعقد میگردد.
ثبت هر گونه سفارش به منزله آگاهی و قبول قوانین سایت بوده و لذا مشتری موظف است قبل از هر گونه ثبت سفارش این قوانین را به دقت مطالعه و در صورتیکه با آنها موافق است، سفارش خود را ثبت نماید.
۳– راه های ارتباط الکترونیکی سایت
هنگامی که شما از سرویسها و خدمات دوبی مارکت کالا استفاده میکنید، سفارش اینترنتی خود را ثبت یا خرید میکنید، این ارتباطات به صورت الکترونیکی انجام میشود و در صورتی که درخواست شما با رعایت کلیه اصول و رویهها باشد، شما موافقت میکنید که دوبی مارکت کالا به صورت الکترونیکی (از طریق پست الکترونیکی، سرویس پیام کوتاه و سایر سرویسهای الکترونیکی) به درخواست شما پاسخ دهد.
همچنین آدرس ایمیل و تلفنهایی که مشتری در پروفایل خود ثبت میکند، تنها آدرس ایمیل و تلفنهای رسمی و مورد تایید مشتری است و تمام مکاتبات و پاسخهای سایت از طریق آنها صورت میگیرد.
جهت اطلاعرسانی رویدادها، خدمات و سرویسهای ویژه یا پروموشنها، امکان دارد دوبی مارکت کالا برای اعضای وب سایت ایمیل یا پیامک ارسال نماید که در صورت عدم تمایل ایشان با ارسال کد off این سرویس لغو میگردد.
توجه فرمایید تنها مرجع رسمی مورد تایید ما برای ارتباط با شما، پایگاه رسمی این سایت یعنی dubaimarketkala.ir است. ما با هیچ روش دیگری جز ارسال نامه از طرف آدرسهای رسمی و تایید شده در سایت و ارتباط تلفنی توسط شمارههای ثبت شده در بخش «تماس با ما» با شما تماس نمیگیریم.
۴– مراحل ثبت سفارش و خرید
۱-۴– کاربران و مشتریان محترم برای مشاهده، دریافت اطلاعات و حتی ثبت سفارش ملزم به ثبت نام در سایت نمیباشند. اما توصیه دوبی مارکت کالا انجام ثبت نام است که مزیت آن این است که علاوه بر آنکه در خریدهای بعدی مجبور به وارد کردن اطلاعات خود نمیباشید، میتوانید از آخرین اخبار و تخفیفات پلکانی و پیشنهادهای خرید خوب مطلع شوید.
۲-۴– مشتریان در هنگام ثبت سفارش میبایست اطلاعات خود را دقیق وارد فرم سفارش نمایند، در غیر اینصورت مسئولیت بروز هر گونه مشکل و ضرر و زیان احتمالی بر عهده ایشان میباشد. بنابراین درج آدرس، ایمیل و شماره تماسهای همراه و ثابت توسط مشتری، به منزله مورد تایید بودن صحت آنها است.
۳-۴– روز کاری به معنی روز شنبه تا پنج شنبه هر هفته، به استثنای تعطیلات عمومی در ایران است و کلیه سفارشهای ثبت شده در طول روزهای کاری و اولین روز پس از تعطیلات بررسی و اعلام موجودی میشوند. لازم به ذکر است ثبت سفارش در دوبی مارکت کالا در کل ایام سال اعم از تعطیلات رسمی نیز امکان پذیر میباشد.
۴-۴– کلیه سفارشهای ثبت شده در سایت به وسیله ارسال کد سفارش از طریق پیام کوتاه و پیش فاکتور سیستمی از طریق ایمیل، در پروسه بررسی قرار میگیرند. خرید شما از دوبی مارکت کالا برای ما افتخار است و تیم ما سعی خود را در تحویل کالا خریداری شده مشتریان انجام خواهد داد اما چنانچه موجودی کالا حتی پس از اقدام مشتری به سفارشگذاری به پایان برسد، حق کنسل کردن آن سفارش و یا استرداد وجه سفارش برای دوبی مارکت کالا محفوظ است و یا مشتری میتواند به جای کالای به اتمام رسیده، محصول دیگری را جایگزین کند.
۵-۴– در صورت بروز مشکل مانند اتمام موجودی کالا، مبلغ پرداخت شده طی ۲۴ الی ۴۸ ساعت کاری به حساب مشتری (اعلام شده از سوی مشتری به صورت کتبی) واریز خواهد شد.
۶-۴– در صورت انصراف مشتری از خرید، زمانی که محصول بسته بندی و ارسال شده باشد، مبلغ پرداخت شده با کسر ۲۰ درصد از مبلغ واریزی به عنوان هزینههای اداری و مالی طی ۲۴ الی ۴۸ ساعت کاری به حساب مشتری واریز خواهد شد (این بند شامل مرجوعی ناشی از خرابی یا عدم رضایت در ۴۸ ساعت اول نمیشود).
۷-۴– در صورت بروز هرگونه خطا نسبت به درج قیمت و ارزش ریالی کالاهای موجود در سایت، حق بلا اثر نمودن سفارش و خرید انجام شده توسط مشتری، برای دوبی مارکت کالا محفوظ است. بدیهی است فروشگاه در اسرع وقت وجه دریافتی را به حساب اعلام شده توسط مشتری واریز و عودت مینماید.
۸-۴– با توجه به ثبت سیستمی سفارش، به هیچ عنوان امکان صدور فاکتور مجدد یا تغییر مشخصات آن از جمله تغییر فاکتوری که به نام شخص حقیقی صادر شده به نام شخص حقیقی دیگری وجود ندارد.
۹-۴– از آنجا که دوبی مارکت کالا یک وب سایت خرده فروشی آنلاین است، سفارش یک کالا به تعداد بالا، مغایر با هدف مصرف خریدار است، در صورت ثبت این مورد، فروشگاه مجاز است پیش از ارسال سفارش مشتریان ابتدا بررسی نموده و در صورت تایید، امکان فروش کالا اعلام میشود.
۱۰-۴– افزودن کالا به سبد خرید به معنی رزرو کالا نیست و هیچ گونه حقی را برای مشتریان ایجاد نمیکند. همچنین تا پیش از ثبت نهایی، هرگونه تغییر از جمله تغییر در موجودی کالا یا قیمت، روی کالای افزوده شده به سبد خرید اعمال خواهد شد.
۵– روشهای پرداخت
۱-۵– مشتریان ساکن شهر بندرعباس میتوانند وجه سفارش خود را بصورت آنلاین، کارت به کارت یا پرداخت در محل (بصورت کارت بانکی یا نقد) پرداخت نمایند (با هماهنگی قبلی).
۲-۵– مشتریان ساکن سایر شهرها لازم است کل وجه سفارش خود را بصورت آنلاین یا کارت به کارت پرداخت نمایند تا کالا به نام ایشان بارنامه شده و ارسال شود.
۶– روشهای ارسال سفارش
۱-۶– در سایر استانها، سفارشها از سه طریق شرکت پست جمهوری اسلامی ایران، باربری و تیپاکس ارسال میگردند که گاهی میتواند به انتخاب مشتری تعیین شود.
۲-۶– مسئولیت فروشگاه تحویل سفارش بصورت صحیح و سالم و در حداقل بازه زمانی به شرکت پست یا باربری و ارسال کد پیگیری برای مشتری میباشد. در این موارد باتوجه به اینکه مطابق مواد ۳۸۶ و ۳۸۷ قانون تجارت کلیه مشکلات ناشی از حمل کالا بر عهده متصدی حمل و نقل بوده، فروشگاه مسئولیتی در قبال تاخیر در ارسال یا مشکلات احتمالی آن ندارد و در صورت بروز مشکل میبایست طی تماس فوری با دوبی مارکت کالا اشکال اعلام شود تا پیگیری لازم صورت پذیرد.
۷– هزینه ارسال
۱-۷ هنگام ثبت سفارش و پیش از پرداخت مبلغ سفارش، با توجه به شهر و میزان خرید امکان انتخاب روشهای ارسال مختلف برای شما فعال خواهد شد، که هزینه ارسال یا به صورت رایگان، پیش پرداخت یا پرداخت در محل (پس کرایه) مشخص میشود.
۸– تحویل سفارش
۱-۸– مدت زمان تحویل کالاها در شهر بندرعباس با توجه به هماهنگی پیک کمتر از ۲۴ ساعت میباشد.
۲-۸– سفارشهای ارسالی بندرعباس در یک بازه زمانی که با مشتریان هماهنگ خواهد شد، تحویل میگردند.
۳-۸– سفارشهای ارسال شده توسط پست و باربری: معمولاً ۲۴ تا ۷۲ ساعت کاری بعد از تحویل به پست، کالا را به مقصد خواهند رساند.
۴-۸– مشتریان محترم موظف هستند هنگام تحویل گرفتن سفارش و قبل از بازکردن بسته بندی، مشخصات کالای سفارش داده شده را با کالای تحویلی مطابقت داده و در صورت مغایرت از تحویل گرفتن آن خودداری نمایند.
۵-۸– مشتریان محترم موظف هستند در هنگام تحویل گرفتن سفارش، کالای سفارش داده شده خود را تحویل ظاهری بگیرند (بررسی سلامت فیزیکی بسته بندی).
۶-۸– چنانچه بسته بندی کالا دارای مشکل یا ایراد ظاهری بوده و نشان از ضربه خوردگی داشته باشد، مشتری باید از تحویل گرفتن آن خودداری نماید و ضمن تهیه صورتجلسه، موضوع را بلافاصله به دوبی مارکت کالا اطلاع دهد.
۷-۸– طبق قوانین فروشگاه، در سفارشهایی که پرداخت آنها در محل مشخص گردیده است، قبل از تحویل کالا، ابتدا لازمست که وجه فاکتور تسویه و سپس کالا تحویل گردد.
۸-۸– تضمین رضایت و اصالت: مطابق با سیاستهای مشتریمداری دوبی مارکت کالا، مشتریان تا ۴۸ ساعت پس از تحویل کالا فرصت دارند در صورت عدم رضایت، کالا را مرجوع کنند (مشروط بر حفظ سلامت کالا). همچنین برای مشکلات فنی، مطابق قانون تجارت الکترونیک، کالا مشمول قانون ۷ روز مهلت تست میباشد.
۹-۸– ایرادهای اعلام شده توسط مشتری، توسط کارشناسان دوبی مارکت کالا کنترل و بررسی میشود و در صورت تائید وجود نقص فنی، کالا تعویض یا وجه آن عودت داده میشود.
۱۰-۸– آسیبهای فیزیکی ناشی از حمل و نقل شامل استفاده از سرویس مهلت تست فنی نمیشود و باید در لحظه تحویل صورتجلسه شود.
۹– امکان بحث و تبادل نظر در سایت
۱-۹– کاربران موظف هستند از درج هرگونه مطالب مغایر با اصول قانونی و اخلاقی، افترا آمیز، تهدید کننده حریم خصوصی افراد و هرگونه مطالب ناشایست دیگر جداً خودداری نمایند.
۲-۹– فروشگاه در نشر یا عدم نشر نظرات کاربران دارای اختیار کامل میباشد.
۱۰– محتوای سایت و مشخصات محصولات
۱-۱۰– دوبی مارکت کالا نهایت تلاش و دقت را در راستای ارائه و تولید محتوا از منابع و مراجع اصیل انجام مینماید. اگر محصول ارائه شده دارای هر گونه مغایرت با اطلاعات درج شده در سایت است تنها راه حل، استرداد کالا قبل از استفاده و در شرایط اولیه است.
۱۱– مسئولیتهای سایت و کاربران
۱-۱۱– هر گونه استفاده غیر متعارف و غیر مجاز از سایت توسط کاربران که منجر به آسیب، خرابی، از دست رفتن یا تغییر اطلاعات گردد، پیگرد قانونی به دنبال خواهد داشت.
۲-۱۱– کاربران موظف به حفاظت از اطلاعات شخصی کاربری خویش بوده و مسئولیت تبادل هرگونه اطلاعاتی که از طریق شناسه کاربری و رمز عبور آنها صورت میگیرد بر عهده آنان است.
۱۲– حق مالکیت مادی و معنوی
۱-۱۲– کلیه محتوای سایت صرفاً متعلق به فروشگاه بوده و هرگونه کپی برداری و استفاده شخصی یا تجاری از آن بدون کسب مجوز مکتوب از دوبی مارکت کالا، غیر مجاز و پیگرد قانونی به همراه خواهد داشت.
۱۳– اختیارات فروشگاه
۱-۱۳– فروشگاه همواره خود را مجاز و مختار میداند که نسبت به ایجاد تغییرات دلخواه در سایت از جمله تغییرات فنی و ظاهری، تغییر خدمات و نحوه ارائه آن، تغییر محتوا و اطلاعات سایت، تغییر در سیاستها، حقوق و قوانین اقدام نماید.
۱۴– شرایط خاص و فورس ماژور
۱-۱۴– با توجه به اینکه قوانین فوق، قوانین کلی فروشگاه بوده و ممکن است در موارد خاص مشمول برخی کالاها نگردد، توضیحات درج شده در فاکتور و رسید تحویل کالا دارای اولویت خواهد بود.
۲-۱۴– تمامی شرایط و قوانین مندرج، در شرایط عادی قابل اجرا است و در صورت بروز هرگونه از موارد فورس ماژور، دوبی مارکت کالا هیچ گونه مسئولیتی در قبال قوانین ذکر شده ندارد.
۱۵– حریم خصوصی
۱-۱۵– دوبی مارکت کالا اقدام به دریافت اطلاعاتی میکند که هنگام ارسال سفارش خرید کالاها، بر مبنای آن بتوان سفارش را در اسرع وقت تحویل دهد.
۲-۱۵– دوبی مارکت کالا فهرست مشتریان یا اعضای خود را به اشخاص ثالث نمیفروشد. اطلاعات شما کاملاً محرمانه نزد ما محفوظ است.
سوالات بیشتر
شما در صورت تمایل در هر زمانی میتوانید سوالات خود را در مورد قوانین و سیاستهای ما بپرسید.
لطفاً سوالات خود را به یکی از روشهای ذکر شده در بخش «تماس با ما» ارسال کنید. دوبی مارکت کالا از شنیدن هر گونه نظرات شما استقبال میکند.